همه چیز درباره خرید بلیط هواپیما مشهد

آمار مطالب

کل مطالب : 58
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 43
بازدید سال : 169
بازدید کلی : 2310






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : tikban
تاریخ : دو شنبه 10 شهريور 1399
نظرات

درباره فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه بین المللی مشهد درسال 1330 درمحل زائر سرای فعلی احداث شد. قبل از آن در محل ميدان پانزده خرداد باندی خاکی جهت فرود هواپیما های کوچک نظامی وجود داشت که محل استقرار قبضه های ضد هوایی بود. اولین باند فرودگاه مشهد در توسعه فرودگاه مشهد به صورت تاکسی وی الحاقی پارکینگ هواپیمای فرودگاه قدیم به ابتدای باند 13 و ادامه آن بصورت تاکسی و تا پارکینگ نیروی هوائی بهسازی گردید. درسال 1346 باند جدید فرودگاه مشهد از نوع بتن و پایگاه پدافند نیروی هوایی مورد بهره برداری قرارگرفت که روزانه یک پرواز از نوع DC3 در مسیر تهران مشهد و پرواز های آموزشی و ایر تاکسی علاوه بر پروازهای نظامی از آن استفاده می کردند با افزایش پروازها و ورود هواپیماهای DC8 و متعاقباً بوئینگ 727، 737، 7077 وایرباس در سال 13577 پارکینگ و ترمینال جدید برج مراقبت پرواز و ساختمان های جانبی فرودگاه جدید بصورت ناقص مورد بهره برداری قرار گرفت که به علت انحلال شرکت پیمانکار مراحل تکمیل آن تا بعد ازانقلاب اسلامی ادامه یافت. بعد از انقلاب، فروگاه مشهد فعالیت خود را از نو شروع کرد و نام آن به شهید هاشمی نژاد تغییر پیدا کرد.

این فرودگاه در زمینی به مساحت 540 هکتار، در قسمت جنوب شرقی شهر مشهد قرار دارد و با داشتن دو باند آسفالت هر ساله حدود 8.545.598 مسافر جابجا می کند. این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه پر رفت و آمد ایران بعد از فرودگاه بین المللی مهر آباد در نظر گرفته می شود و بیش از 14 شرکت داخلی و 16 شرکت خارجی در آن فعال هستند. این فرودگاه با داشتن اولین پارکینگ طبقاتی در ایران برای بیش از 1000 خودرو ظرفیت پارک دارد.

این فرودگاه دو ترمینال دارد که ترمینال 1 مخصوص پرواز های داخلی است و با مساحتی حدود 38 هزار متر مربع، پذیرای بیش از 5 میلیون مسافر در سال است. ترمینال شماره 2 فرودگاه هم مخصوص پرواز های خارجی بوده و با مساحتی بیش از 21 هزار متر مربع، در سال بیش از 1 میلیون و 800 هزار مسافر را در خود جای می دهد. کسانی که بلیط هواپیما مشهد را خریداری می نمایند از این فرودگاه استفاده می کنند.

 

فرودگاه

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

استان

خراسان رضوی

شهرستان

مشهد

کد یاتا

MHD

نوع فرودگاه

بین المللی

موقعیت از شهر

جنوب شرقی

فاصله از شهر

5 کیلومتر

شرکت های هواپیمایی

مقاصد پروازی

آبادان - اردبیل - ارومیه - اصفهان - اهواز - ایلام - بندر بوشهر - بندر ماهشهر - بندرعباس - بیرجند - تبریز - تهران - چابهار - رامسر - رشت - زابل - زاهدان - ساری - سمنان - شیراز - عسلویه - قشم - کرمان - کرمانشاه - کیش - گرگان - نوشهر - همدان - یزد

 

 برنامه پروازهای مشهد:

روزهای پرواز

  • شنبه
  • یکشنبه
  • دوشنبه
  • سه شنبه
  • چهارشنبه
  • پنج شنبه
  • جمعه

مسیر پروازی

  • بلیط هواپیما آبادان مشهد
  • بلیط هواپیما اردبیل مشهد
  • بلیط هواپیما ارومیه مشهد
  • بلیط هواپیما اصفهان مشهد
  • بلیط هواپیما اهواز مشهد
  • بلیط هواپیما ایلام مشهد
  • بلیط هواپیما بندر بوشهر مشهد
  • بلیط هواپیما بندر ماهشهر مشهد
  • بلیط هواپیما بندرعباس مشهد
  • بلیط هواپیما بیرجند مشهد
  • بلیط هواپیما تبریز مشهد
  • بلیط هواپیما تهران مشهد
  • بلیط هواپیما چابهار مشهد
  • بلیط هواپیما رامسر مشهد
  • بلیط هواپیما رشت مشهد
  • بلیط هواپیما زابل مشهد
  • بلیط هواپیما زاهدان مشهد
  • بلیط هواپیما ساری مشهد
  • بلیط هواپیما سمنان مشهد
  • بلیط هواپیما شیراز مشهد
  • بلیط هواپیما عسلویه مشهد
  • بلیط هواپیما قشم مشهد
  • بلیط هواپیما کرمان مشهد
  • بلیط هواپیما کرمانشاه مشهد
  • بلیط هواپیما کیش مشهد
  • بلیط هواپیما گرگان مشهد
  • بلیط هواپیما نوشهر مشهد
  • بلیط هواپیما همدان مشهد
  • بلیط هواپیما یزد مشهد

 

شهرشناسی

مشهد دومین شهر ایران به لحاظ وسعت و بزرگترین شهر زیارتی ایران است. هرساله میلیون‌ها زائر به بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان در این شهر مشرف می‌شوند. حرم مطهر رضوی با مساحتی در حدود ششصد هزار متر مربع یکی از چشم‌گیرترین جاذبه‌های این شهر و بزرگترین حرم زیارتی در تمام ایران است. مشهد به عنوان دومین شهر زیارتی دنیا بعد از مکه شناخته شده است و علاوه بر زائران ایرانی، پذیرای زائران زیادی از کشورهای همسایه و شیعیان تمام دنیا است. این شهر توریستی هتل‌ها و مهمان‌سراهای بسیاری دارد که با توجه به حجم بالای زائران امام هشتم و برای استقبال از آن‌ها تدارک دیده شده‌اند، زائرانی که هر روز با هواپیما، قطار و اتوبوس به پایتخت معنوی ایران می‌آیند. تقریباً در هیچ فصلی مشهد خالی از مسافر و زائر نیست و با وجود آب و هوای چهارفصل و زمستان‌های سرد همراه با برف، همواره میلیون‌ها زائر در این‌ شهر مهمان هستند.

همچنین جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری در این شهر وجود دارد که علاوه بر زیارت، مشهد را به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل می‌نماید. در بین انواع روش‌های سفر به مشهد، سفر هوایی از جایگاه ویژه ای نزد گردشگران برخوردار است. فاصله‌ی تهران تا مشهد با هواپیما در حدود یک ساعت و 25 دقیقه تخمین زده می‌شود.

 

مشهد شهر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است، علاوه بر این، باغ‌ها و فضاهای طبیعی بسیاری زیبای نیز دارد که می‌تواند روزها گردشگران را سرگرم کند. اگر دوست‌دار تفریحات آبی هستید، سرزمین موج‌های آبی نیز پارک آبی بی‌نظیر و هیجان‌انگیزی است که می‌توانید اوقات خوشی را در آن‌جا سپری نمایید. خرید و بازارگردی از جمله تفریح‌های مسافران و زائران مشهد مقدس است. این شهر پر از مرکز خریدهای لوکس و معمولی است که اجناس مختلف با قیمت‌های متفاوت را می‌توان در آنجا خریداری نمود. مرکز خرید الماس شرق، آرمان، پروما، زیست خاور و بازار رضا از جمله معروف‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید شهر مشهد هستند که مسافران معمولاً وقت زیادی را به هوای خرید سوغاتی‌های معروف در این مراکز می‌گذرانند.

مشهد بخاطر کاشت و برداشت زعفران یا همان طلای سرخ در ایران شهرت دارد، زائران در خرید این سوغاتی تردید نمی‌کنند، چرا که به خوبی می‌دانند بهترین نوع زعفران را می‌ توانند در مشهد پیدا کنند. نبات و زرشک نیز سوغاتی معروف این شهر هستند که در سوغات‌سراهای اطراف حرم به وفور می‌توان یافت. اما غیر از این سوغاتی‌ های خوراکی، انواع سنگ‌ های معدنی از جمله فیروزه تحفه‌ی خاص خطه‌ی خراسان است که بسیاری از گردشگران را مجذوب و مسحور خود می‌سازد. سنگ فیروزه شاید معروف‌ترین سنگی باشد که در مشهد می‌توان یافت.

هتل های پیشنهادی:

هتل های پیشنهادی

کیفیت

فاصله از فرودگاه

تلفن

آدرس

هتل قصر طلایی مشهد

 

6 کیلومتر

05138038000

مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا 34 و 36

هتل مجلل درویشی مشهد

 

9 کیلومتر

05138554048

مشهد، خیابان امام رضا(ع)، بین امام رضا 24 و26

هتل قصر مشهد

 

8 کیلومتر

05137348162

مشهد، خیابان امام(ع)، چهار راه دانش، امام رضا 16

توصیه های گردشگری:

1) مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد در ضلع جنوبی حرم رضوی و به دستور گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ تیموری در حدود سال 821 هجری قمری ساخته شد. این مسجد زیبا و منحصر بفرد به واسطه‌ی معماری و کاشی کاری‌های استادانه، در زمره‌ی شاهکارهای معماری دوره‌ی تیموری قرار دارد. زیربنای مسجد گوهرشاد 9400 متر مربع است و دارای صحنی با مساحت 2800 متر مربع می‌باشد. بنای مسجد در بر دارنده‌ی چهار ایوان بزرگ و هفت شبستان است. ایوان شمالی دارالسیاده، ایوان جنوبی مقصوره، ایوان شرقی اعتکاف و ایوان غربی شیخ بهاءالدین نام دارند. مسجد گوهرشاد مسجدی به سبک معماری کلاسیک و مساجد چهار ایوانی به حساب می‌آید.

بلندی گنبد مسجد که بر فراز ایوان مقصوره قرار دارد 41 متر است و سطح آن‌را آجر لعاب‌ دار و کتیبه ای به خط کوفی مزین کرده است. مسجد زیبای گوهرشاد در طی قرن‌ها بارها به دلیل عوامل طبیعی و انسانی آسیب دیده است.

از جمله مهم‌ترین این عوامل عبارتند از: زلزله‌ی سال 1084 و گلوله باران ارتش روسیه‌ی تزاری. خوشبختانه این مسجد همواره توسط هنرمندان خراسانی بازسازی شده و زیبایی خود را بازیافته است.

 

2) تفریحات آبی

یکی از امکانات تفریحی که در کمتر جایی می‌توان تجربه کرد تفریحات آبی در مشهد است. شهر مشهد دارای بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در کشور و خاورمیانه است. به علاوه به دلیل استقبال گردشگران از این گروه از تفریحات، به تعداد پارک‌های آبی در این شهر افزوده گشته است. پارک‌های آبی مشهد با زیربنای زیاد، امکانات و تجهیزات و تنوع بازی‌ها در زمره‌ی بهترین پارک‌های آبی در جهان شناخته می‌شوند. از امکانات این پارک‌ها می‌توان به سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سرسره‌ی تورنادو، سرسره‌ی پیچشی، چاله‌ی فضایی، استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، سینمای 5 بعدی، استخر نمک اسپوتا، استخر مخصوص غواصی، سونای ماسه، پینت بال لیزری، سالن‌های ماساژ، سالن‌های یوگا، ایروبیک، هیدروتراپی، رستوران، کافی شاپ، ... اشاره کرد.

 

3) مجموعه‌ی باغ موزه‌ی نادری

مهم‌ترین مکان گردشگری و تاریخی پس از حرم رضوی، آرامگاه نادرشاه است که در مجموعه‌ی باغ موزه‌ی نادری، ضلع شمال غربی چهارراه شهدا در شهر مشهد واقع شده است. ابتدا این آرامگاه در سال 1145 هجری قمری در کنار چهارباغ شاهی از خشت و گل ساخته شد. با چند بار بازسازی، آرامگاه فعلی در سال 1342 شمسی به یادبود نادرشاه افشار طراحی وساخته شده و به غیر از آرامگاه دو تالار موزه را شامل می‌شود. بنا در باغی به مساحت 14400 متر مربع قراردارد. در مجموع آرامگاه نادرشاه از یک سکوی دوازده پله ای، محل گور، سکویی مرتفع در کنار قبر با مجسمه‌ی نادرشاه تشکیل شده است.

مجسمه‌ی نادرشاه که به ناپلئون شرق معروف است به همراه چند نفر از سربازانش به این مجموعه جلوه‌ی ویژه ای داده است. مصالح مقبره از سنگ‌های سخت گرانیت از کوهسنگی تأمین شده است. پوشش دیوارهای داخلی آرامگاه را سنگ‌های مرمر اخرایی تشکیل می‌دهند.

 

در دو تالار موزه به نمایش برخی از اشیاء تاریخی پرداخته شده است. در تالار شماره‌ی یک، بیشتر آثار تاریخی دوره‌ی افشاریان نمایش داده می‌شود. این اشیاء و آثار عبارتند از: سلاح‌ها، البسه‌ی رزمی نظامیان آن دوره، تابلوهای نقاشی از نادر، وسایل سوارکاری، چند نسخه‌ی خطی نفیس. در تالار شماره‌ی دو، بعضی از تصاویر و اطلاعات تاریخی در ارتباط با زندگی نادرشاه افشار نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است در محوطه‌ی باغ موزه‌ی نادری، پیکر کلنل محمد تقی پسیان که در آن دوران فرمانده‌ی ژاندارمری خراسان بود به خاک سپرده شده است.

برای کاهش هزینه سفر بلیط لحظه آخری مشهد خود را از سایت تیک بان خریداری نمایید. اگر مایلید تا با بلیط لحظه آخری بیشتر آشنایی داشته باشید، در این مقاله با ما همراه شوید. در این مقاله شما را با بلیط لحظه آخری، عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط لحظه آخری و خصوصیات بلیط لحظه آخری آشنا خواهیم کرد. بسیاری از مسافران در هنگام تهیه بلیط هواپیما در صدد این بوده تا هزینه سفر خود را با خرید یک بلیط ارزان مشهد کاهش دهند.

در این مواقع دو روش، تخفیفات ویژه سایت های فروش بلیط هواپیما و بلیط لحظه آخری را دنبال می کنند. این دو راه همیشه سفری مقرون به صرفه و ارزان تری را برای مسافران در بر خواهد داشت. با مراجعه به سایت تیک بان علاوه بر تخفیفات شگفت انگیز و دریافت کد تخفیف از بلیط لحظه آخری نیز استفاده نمایید. این سایت فعال در حوزه گردشگری از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرده و با بیش از 900 ایرلاین داخلی و بین المللی همکاری می نماید. با خرید بلیط مشهد از سایت تیک بان شرایط خرید بلیط ارزان مشهد را برای خود فراهم کنید. تیک بان فیلترهایی دارد که قیمت بلیط مشهد را برای شما از ارزان به گران نمایش می دهد.

 



تعداد بازدید از این مطلب: 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وب سایت من خوش امدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود